Hoe lang heb je garantie op brillenglazen?

2 jaar kwaliteitsgarantie
Voldoet een product niet aan onze hoge kwaliteitseisen, dan repareren of vervangen wij de bril kosteloos binnen een periode van 2 jaar na aankoop.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op specsavers.nl

Hoe lang garantie op een montuur?

Op zowel de glazen als het montuur zit 2 jaar fabrieksgarantie. De glazen sturen wij altijd naar de fabrikant om deze te laten beoordelen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op prummel-optiversum.nl

Wat als brillenglazen niet goed zijn?

Dien je klacht allereerst in bij je opticien. Ben je ontevreden over de reactie, leg dan de klacht voor bij de Geschillencommissie Optiek. De opticien moet dan wel aangesloten zijn bij de NUVO of geregistreerd bij de Geschillencommissie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Hoeveel kost het om brillenglazen te vervangen?

Enkelvoudige brillenglazen € 50. Zonnebrilglazen zonder sterkte € 50. Enkelvoudige zonnebrilglazen € 100. Multifocale brillenglazen € 290.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op aceandtate.com

Hoe lang garantie Specsavers?

5 jaar probleemloos horen! Doorgaans heeft u recht op 2 jaar fabrieksgarantie op productie- en materiaalfouten. Om ervoor te zorgen dat u de volledige levensduur van uw hoortoestel probleemloos kunt genieten, doet Specsavers daar nog 3 jaar bovenop!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op specsavers.nl

Hoe worden brillenglazen gemaakt - Kruithof Optiek

23 related questions found

Wat valt onder garantie bril?

Als de glazen niet bevallen kun je een beroep doen op de goed-zichtgarantie. Hiermee kun je binnen 2 maanden de glazen omruilen. Bij multifocale glazen mag dit maximaal 3 keer en bij enkelvoudige glazen 1 keer. In uitzonderlijke gevallen is het mogelijk om je geld terug te krijgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Hoe lang heb je recht op garantie?

De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Waarom is Pearle zo duur?

Brillenketen GrandVision (bekend van Pearle en EyeWish Groeneveld) houdt van de verkoopprijs van je bril 75 procent over als marge. Van jouw aanschafprijs gaat slechts 25 procent op aan de inkoopkosten voor een montuur en voor de glazen. Ruim 50 procent van de kosten wordt gemaakt voor verkoop en marketing.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rtlnieuws.nl

Hoe vaak brilglazen vervangen?

- Jonger dan 18 jaar: 1x per half jaar. - Tussen 18 en 39 jaar: 1x per jaar. - Tussen 40 en 64 jaar : minstens 1x per twee jaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op glazoo.be

Kan je krassen op brillenglazen verwijderen?

Antwoord: Het is niet mogelijk om brillenglazen te polijsten om krassen te verwijderen zonder de sterkte van het glas te veranderen. Kortom, u moet dan nieuwe glazen kopen. Wel is het mogelijk om glazen te beschermen tegen krassen door het gebruik van een speciale coating.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op specsavers.nl

Hoe lang gaat een montuur mee?

Gemiddeld 4 tot 5 jaar. De meeste mensen informeren naar een nieuwe multifocale bril omwille van twee redenen. Allereerst is er de esthetische reden: ze willen wel eens wat anders. Een nieuwe stijl, een nieuwe montuur.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op brilart.be

Kun je brillenglazen laten Ontspiegelen?

Antwoord: De optie ontspiegeling kost €70 bij u eerste bril. Enkelvoudige glazen (niet extra dun) zijn gratis, voor zowel de eerste als de tweede bril (als u daarvoor zou kiezen). Voor varifocaal betaalt u een toeslag die afhangt van het glastype dat u kiest.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op specsavers.nl

Is er verschil in kwaliteit brillenglazen?

Ook zitten er grote kwaliteitsverschillen in de glazen en de gebruikte coatings (ontspiegeling, kraswerend). Dat verklaart bovendien een deel het prijsverschil. Een dure bril is niet automatisch beter dan een goedkope bril. Belangrijk is dat de oogmeting klopt en dat de glazen goed geslepen worden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Hoelang heb je garantie op een bril bij Hans Anders?

Naast onze beloftes en onze 5 x Anders garanties, kun je bij Hans Anders natuurlijk ook rekenen op de kwaliteitsgarantie (fabrieksgarantie). Daarmee heb je 2 jaar lang garantie op productie en materiaalfouten. Uiteraard gelden ook de wettelijke garantierechten die je als koper hebt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hansanders.nl

Wat kost een multifocale bril bij Specsavers?

De kosten voor een varifocale bril hangt af van uw montuurkeuze en of u aanvullende opties op de glazen wilt (zoals extra breed leesdeel of een ontspiegeling). U kunt een varifocale (zonne)bril bij Specsavers aanschaffen vanaf € 169,-. In deze prijsklasse heeft u een zeer ruime keuze.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op specsavers.nl

Wat te doen met oude brillen Specsavers?

Zowel het Leger des Heils als Specsavers staan middenin de samenleving én in de lokale buurt. Daarom ondersteunen alle Specsavers-winkels financieel een huiskamer van het Leger des Heils in de buurt. Deze ruim 100 buurthuiskamers door heel Nederland zijn toegankelijk voor iedereen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op specsavers.nl

Kan je nieuwe glazen in een oud montuur?

Ook de toestand van de brillenglazen moet in aanmerking worden genomen. Ze mogen niet te zeer gekrast zijn omdat de nieuwe afstelling nog meer spanning op de buitenkant van het brillenglas uitoefent. Het inzetten van nieuwe brillenglazen in oude brilmonturen levert daarentegen helemaal geen problemen op.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zeiss.nl

Hoe vaak moet je een oogmeting doen?

Hoe vaak moet je je ogen laten testen? Als je geen klachten hebt of geen verschillen in je zicht ervaart, dan adviseren we om toch ieder jaar je ogen één keer te laten testen. De optometrist of contactlensspecialist kijkt niet alleen naar de sterkte, maar ook of je ogen nog gezond zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op sightful.nl

Hoelang blijft een bril goed?

Met het juiste onderhoud heeft u nog veel langer plezier van uw bril! Want wanneer u uw bril goed onderhoudt, kunt u deze minstens drie tot vijf jaar dragen!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op koningsoptiek.nl

Wat is het beste merk brillenglazen?

Rodenstock Perfection

De Perfection brillenglazen zijn, zoals de naam aangeeft, zeer geschikt voor brildragers die op zoek zijn naar de beste prestaties. Dit zijn dan ook de best presterende glazen op de markt!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op joyceoptiek.nl

Wat kost een bril bij een goede opticien?

De prijs van een complete bril ligt meestal tussen de 60 en 400 euro.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hansanders.nl

Hoeveel kosten glazen Pearle?

Je vraagt je natuurlijk meteen af hoeveel deze brillenglazen kosten. Wel, bij Pearle Opticiens heb je al een complete enkelvoudige bril voor 60 euro. Voor een multifocale bril is dat 130 euro. Dat zijn onze basisprijzen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op blog.pearle.be

Wat valt niet onder garantie?

Wel kunnen we aangeven wat niet onder de garantie valt: Schade veroorzaakt door drukken, stoten, water, verkleuring, algemene slijtage, rolslijtage en dergelijke schade hoort te onstaan als je het product gebruikt. Het valt dan ook niet onder de garantie. Minder bekende, algemene zaken kunnen verschillen per product.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op warentuin.nl

Heb je garantie op garantie?

Als een product tijdens de garantieperiode wordt gerepareerd of vervangen, gaat de garantie niet opnieuw in. Koop je dus een camera met 2 jaar garantie en wordt het toestel na 1 jaar vervangen omdat het kapot is, dan heb je op je nieuwe nog 1 jaar garantie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat te doen als je geen garantie krijgt?

Wanneer u een product heeft gekocht dat niet goed blijkt te zijn heeft u recht op herstel (reparatie) of vervanging (een nieuw product). Dit geldt ook indien er geen garantie is gegeven op het product.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rechtdoor.nl