Hoe verberg je tekst in Excel?

Celwaarden verbergen
  1. Selecteer de cel bereik cellen met waarden die u wilt verbergen. ...
  2. Klik op het tabblad Start op het startpictogram voor dialoogvensters. ...
  3. Klik in het vak Categorie op Aangepast.
  4. Selecteer in het vak Type de bestaande codes.
  5. Typ ;;; (drie puntkomma's).
  6. Klik op OK.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe verberg je iets in Excel?

Rijen of kolommen weergeven of verbergen
  1. Selecteer een of meer kolommen, en druk op Ctrl om extra kolommen te selecteren die niet naast elkaar staan.
  2. Klik met de rechtermuisknop op de geselecteerde kolommen en klik vervolgens op Verbergen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe tekst passend maken in Excel?

Klik in het tekstvak. Klik op het tabblad Opmaak van Hulpmiddelen voor tekstvak en klik vervolgens op Tekst passend maken. Voer een van de volgende handelingen uit: Als u de tekst wilt verkleinen of uitvbreken om deze in het tekstvak te laten passen wanneer u het tekstvak of typt, klikt u op Best passend.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe lege cellen vullen met 0?

Vul lege cellen met 0 of een andere specifieke waarde met de functie Ga naar speciaal
  1. Selecteer het bereik dat u lege cellen wilt vullen.
  2. Klikken Home > Zoek en selecteer > Ga naar Special ... om de Ga naar speciaal dialoog venster. ...
  3. Dan klikken OK. Alle lege cellen worden geselecteerd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.extendoffice.com

Hoe deel van tekst uit cel halen Excel?

Deel tekst in het midden: Functie MID of DEEL

Met de functie DEEL in Excel en DEEL of MID in Google Spreadsheets kunnen we een deel van een tekst opvragen. Bv. De functie =DEEL(A3;5;2) geeft de tekenreeks van twee tekens die begint vanaf het vijfde teken van cel A3.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op informaticalessen.be

How to hide cell contents in Excel spreadsheets.

41 related questions found

Hoe tel je tekst op in Excel?

Manieren om cellen te tellen in een gegevensbereik
  1. Selecteer de cel waarin u het resultaat wilt weergeven.
  2. Klik op het tabblad Formules op Meer functies, wijs Statistisch aan en klik op een van de volgende functies: AANTALARG: Cellen tellen die niet leeg zijn. ...
  3. Selecteer het gewenste celbereik en druk op Return.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe werkt tekst naar kolommen in Excel?

Tekst splitsen in verschillende kolommen met de wizard Tekst naar kolommen
  1. Selecteer de cel of de kolom met de tekst die u wilt splitsen.
  2. Selecteer gegevens > tekst naar kolommen.
  3. Selecteer in de wizard Tekst naar kolommen de opties Gescheiden > Volgende.
  4. Selecteer de Scheidingstekens voor uw gegevens.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Is leeg functie Excel?

Soms moet u controleren of een cel leeg is, in het algemeen omdat u niet wilt dat een formule een resultaat weergeeft zonder invoer. In dit geval gebruiken we ALS met de functie ISLEEG: =ALS(ISLEEG (D2);"Leeg";"Niet leeg")

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Waarom staat er #waarde in Excel?

#WAARDE! is voor Excel een manier om te zeggen: 'Er is iets mis met de manier waarop u de formule typt. Of er is iets mis met de manier waarop u naar de cellen verwijst. ' Dit is een heel algemene fout en het is soms moeilijk om de precieze oorzaak ervan te achterhalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe nullen verwijderen in Excel?

Selecteer de cellen die u wilt gebruiken, klik op Kutools > Tekst > Verwijder voorloopnullen. Er verschijnt een dialoogvenster om u eraan te herinneren hoeveel cellen er worden bediend. Klik OK om het te sluiten. Nu zijn de voorloopnullen in één keer verwijderd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.extendoffice.com

Waar staat tekstterugloop?

Tekstterugloop rond een afbeelding of tekenobject configureren. Selecteer de afbeelding of het object. Ga naar Afbeeldingsindeling of Vormindeling en selecteer Rangschikken > Tekstterugloop. Als het venster breed genoeg is, geeft WordTekstterugloop rechtstreeks op het tabblad Afbeeldingsopmaak weer.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Waar zit Tekstterugloop in Excel?

Tekst automatisch laten teruglopen

Klik op het tabblad Start in de groep Uitlijning op Terugloop. (In Excel voor het bureaublad kunt u ook de cel selecteren en vervolgens op Alt+ H + Wdrukken.) Notities: De gegevens in de cel lopen terug zodat ze binnen de kolombreedte passen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe zet je tekst in kolommen?

U kunt uw document indelen in kolommen, zoals in een krant, door kolommen toe te voegen: klik op het tabblad Pagina-indeling op Kolommen en klik vervolgens op de gewenste indeling. Als u alleen kolommen op een deel van uw document wilt toepassen, selecteert u met uw cursor de tekst die u wilt opmaken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe verberg je een tabblad?

Een werkblad verbergen of weergeven
  1. Selecteer de werkbladen die u wilt verbergen. Werkbladen selecteren. ...
  2. Klik op het tabblad Start op Opmaak > onder Zichtbaarheid > Verbergen & Zichtbaar maken > Blad verbergen.
  3. Als u werkbladen wilt weergeven, volgt u dezelfde stappen, maar selecteertu Weergeven .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe moet je groeperen in Excel?

Klik op het tabblad Gegevens in de groep Overzicht op Groep. Klik vervolgens in het dialoogvenster Groeperen op Rijenen klik vervolgens op OK. Tip: Als u hele rijen selecteert in plaats van alleen de cellen, Excel automatisch groepen op rij: het dialoogvenster Groeperen wordt niet eens geopend.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat is verticaal zoeken in Excel?

ZOEKEN (VLOOKUP in de Engelse versie van Excel) staat voor Verticaal Opzoeken. Deze functie laat Excel een bepaalde waarde opzoeken in een kolom (een zogenaamde tabel array), om de waarde van een cel in een andere kolom, maar uit dezelfde rij terug te geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op perfectxl.com

Wat betekent ### in Excel?

In Microsoft Excel wordt ##### weergegeven in een cel als een kolom te smal is om de volledige inhoud van de cel weer te geven. Formules die datums en tijden als negatieve waarden retourneren, kunnen ook ##### opleveren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat is n B in Excel?

#N/B staat voor 'niet beschikbaar'. Gebruik NB om lege cellen te markeren. Door #N/B in te voeren in cellen die geen gegevens bevatten, kunt u voorkomen dat lege cellen in een berekening worden opgenomen. Wanneer een formule naar een cel met #N/B verwijst, geeft de formule de foutwaarde #N/B als resultaat.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat betekent driehoekje in cel Excel?

Een rode driehoek in de rechterbovenhoek van een cel geeft aan dat er een notitie in de cel staat. Als u de muisaanwijzer op de driehoek plaats, kunt u de tekst van de notitie bekijken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe duid je een cel in Excel?

Afzonderlijke rijen of kolommen selecteer je door de CTRL-toets ingeduwd te houden. Eén cel: De cel gewoon aanklikken. Meerdere aan elkaar liggende cellen: Duid de eerste cel aan en houd de muisknop ingeduwd, sleep naar een bepaalde richting en laat los. Afzonderlijke cellen: Selecteren met de CTRL-toets ingehouden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op informaticalessen.be

Waarom telt mijn Excel niet op?

Wanneer een formule niet wordt berekend, moet u controleren of automatische berekening is ingeschakeld in Excel. Formules worden niet berekend als handmatige berekening is ingeschakeld.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe NB in Excel niet weergeven?

NB Gebruik deze functie om de tekenreeks #N/B in een cel te retourneren. De syntaxis is =NA().

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat zijn kolommen in een tekst?

Een tekst kan weergegeven worden in verschillende kolommen (verticale blokken). De kolommen worden gescheiden door witruimte of bv. een lijn. Kolommen worden meestal gebruikt om grote stukken tekst op te delen zodat de tekst beter op een blad past en er een mooiere bladschikking ontstaat.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op informaticalessen.be

Hoe wordt tekst in Excel standaard uitgelijnd?

Standaard worden cijfers rechts uitgelijnd. Tekst daarentegen wordt standaard links uitgelijnd. Om de gegevens in een werkblad mooi op te maken, moet de inhoud soms anders uitlijnen. Met enkele muisklikken lijnt Excel de celinhoud op een andere manier uit.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op seniorweb.nl

Hoe kolommen inklappen Excel?

2.3. Meerdere rijen of kolommen groeperen
  1. Selecteer de te groeperen rijen of kolommen gelijktijdig door ze met ingedrukte linkermuisknop te overslepen.
  2. Open het tabblad 'Gegevens'
  3. Klik weer op de knop 'Groeperen'
  4. Gebruik de knop met het minteken om alle gegroepeerde rijen of kolommen gelijktijdig te verbergen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op onya.ucll.be