Waar blijft mijn pakket?

Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat moet je doen als je pakketje niet is aangekomen?

De verkoper is uw aanspreekpunt. U kunt de verkoper bijvoorbeeld een (online) brief sturen met het verzoek om uw pakket alsnog (in goede staat) te leveren. U kunt ook besluiten de online aankoop te ontbinden en uw geld terug te vragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Is mijn pakket kwijt?

Controleer de status van je pakket

Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waar is mijn post gebleven?

Controleer de status van je pakket of post met track & trace

Of open de PostNL-app op je telefoon. Meestal krijg je de track & trace-code van de afzender, bijvoorbeeld via een bevestigingse-mail. Ben jij de afzender? Dan vind je de track & trace-code op het verzendbewijs dat je krijgt van het PostNL-punt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe lang houdt PostNL pakket vast?

Hoe lang blijft een pakket op een PostNL-punt liggen? We bewaren je pakket 1 week voor je op het PostNL-punt. Daarna sturen we het terug naar de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Pakket versturen? Dit moet je weten! | PostNL

22 related questions found

Wat gebeurt er als PostNL je pakket kwijt raakt?

Neem dan eerst contact op met die winkel als je pakje is zoekgeraakt. De webshop is jouw eerste aanspreekpunt en moet zorgen voor een oplossing. De verzender kan na jouw melding in conclaaf met het postbedrijf, zodat zij een onderzoek naar jouw verdwenen pakketje kunnen opstarten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Waarom is mijn pakket vertraagd PostNL?

Er is iets misgegaan waardoor we de zending niet volgens plan konden bezorgen. Dit gebeurt héél soms bij onverwacht grote drukte. Als je nu kijkt op track & trace, vind je daar het juiste bezorgmoment.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe vaak raakt post kwijt?

57 procent van de respondenten zegt post te krijgen die niet voor hen bestemd is. Anderen zeggen dat PostNL de post te laat bezorgt (51 procent), op een verkeerd adres (35 procent) of dat hun post kwijtraakt (36 procent).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op maxmeldpunt.nl

Wie is verantwoordelijk voor het niet ontvangen van post?

De verzender heeft de post aan u gestuurd

Alleen de verzender kan aan het postbedrijf vragen om uw post te zoeken. Als ontvanger kunt u geen vervolgstappen nemen. Bijvoorbeeld naar de Geschillencommissie of naar de rechter. U kunt wel klagen bij het postbedrijf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Hoeveel pakketjes gaan er verloren?

Jaarlijks verdwijnen tienduizenden postpakketten in het niets. Ze raken kwijt of worden gestolen. Met de explosieve groei van het online shoppen groeit ook het aantal verdwenen pakketen snel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op destentor.nl

Wie is verantwoordelijk bij zoekraken pakket?

Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden. Vermeldt de advertentie dat je het artikel moet ophalen en vraag je als koper toch om het op te sturen, dan is dit voor eigen risico.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Waar is mijn pakket uit het buitenland?

U kunt uw internationale aangetekende post of pakket volgen door de barcode hiervan in te voeren in het veld aan de rechterkant van deze pagina. U vindt uw barcode op het verzendbewijs en kunt maximaal 25 barcodes tegelijk volgen. Vul één barcode per regel in en klik vervolgens op 'Zoeken! ' om te zoeken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.post

Wie is verantwoordelijk voor mijn pakketje?

Het is de verantwoordelijkheid van de afzender dat een pakketje in goede orde op de plaats van bestemming aankomt. Zolang er geen handtekening van de ontvanger – of zijn of haar buren – staat, is dit het geval. Ook als er onderweg iets misgaat, is de afzender verantwoordelijk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op maxvandaag.nl

Wat gebeurt er met zoekgeraakte post?

De Postwet 2009

Ook als de post of het pakket is kwijtgeraakt door grof nalatig of opzettelijk handelen van PostNL kan PostNL aansprakelijk zijn voor het kwijtgeraakte poststuk of pakket.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wvtadvocaten.nl

Wat zegt de wet over niet ontvangen pakket?

Niet het bezorgbedrijf, maar de webwinkel is verantwoordelijk. Het maakt niet uit waar het pakketje is kwijtgeraakt Jij hebt het in ieder geval nooit ontvangen. "Blijkt het pakketje nergens te bekennen? Dan is de winkelier verplicht om de aankoopprijs terug te betalen, ook als je buurman het pakketje verbergt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rtlnieuws.nl

Wat betekent het als je zending is gesorteerd?

GESORTEERD: Zending is ontvangen en wordt verwerkt.

Jouw brievenbuspakje heeft een eerste scan ontvangen in het sorteercentrum en wordt gesorteerd en vervolgens getransporteerd naar het juiste distributiecentrum in de bezorgregio van de ontvanger.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op chocstar.nl

Hoe lang duurt het om een pakket te ontvangen?

Hoe lang het duurt om je pakket te bezorgen hangt af van de bestemming. Binnen de Benelux bezorgen wij in de regel binnen de 24 tot 48 uur. Voor verdere bestemmingen is de overkomstduur langer. Kijk voor de verwachte bezorgdatum op binnenlandse of internationale zending.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.be

Waarom wordt er op maandag geen post bezorgd?

Op maandag loopt een postbezorger niet zijn vaste rondje door zijn of haar vertrouwde wijk. Postbezorgers pakken dan namelijk de auto en rijden stad en land af om op wisselende locaties de post te bezorgen: de maandagroute.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op geodan.nl

Kan ik aangifte doen tegen PostNL?

Hoe kan ik een klacht indienen over postbezorging? U kunt een klacht over postbezorging indienen bij het postbedrijf. U kunt het beste eerst contact opnemen met het bedrijf zelf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Is post weggooien strafbaar?

Strafbaar is het niet, vertelde het Juridisch Loket eerder: 'Je mag er natuurlijk van uitgaan dat de post die in jouw brievenbus bezorgd is, ook voor jou bestemd is. '

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Hoe lang kan post duren?

PostNL bezorgt je brieven, kaarten en brievenbuspakjes binnen Nederland van dinsdag tot en met zaterdag, meestal binnen 24 uur.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoelang blijft pakket bij Pakketpunt?

PostNL bewaart jouw pakket maximaal 7 dagen. Als je binnen die tijd jouw pakket niet hebt afgehaald, dan wordt jouw pakket teruggestuurd naar ons.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op marterwinkel.nl

Waarom duurt mijn PostNL pakket zo lang?

Dit kan komen door drukte onderweg. Of door slecht weer. We doen ons best om je pakket of post vandaag nog te bezorgen (uiterlijk 22.00 uur).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waarom heeft PostNL zoveel vertraging?

Het postbedrijf kampt naar eigen zeggen met 'extreme drukte', omdat mensen hun vakantiegeld hebben gekregen en dat massaal online uitgeven. “We zien nu vooral heel veel grote pakketten voorbijkomen. Denk aan barbecues, zwembadjes of complete tuinsets.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op parool.nl

Waarom zoveel vertraging PostNL?

PostNL heeft te maken met extreme drukte waardoor de levering van pakketten vertraging oploopt. Een woordvoerder benadrukt dat er geen sprake is van een storing maar van een 'samenloop van omstandigheden' als gevolg van een 'voorjaarspiek'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnr.nl