Welke artikelen kan je niet retourneren?

Welke producten mag ik niet retour sturen?
  • Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen.
  • Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Welke producten kan je niet retourneren?

Zaken waarvan de webwinkel het retourneren door de klant mag weigeren: Maatwerk. Bederfelijke waar. Hygiënische producten of producten met gezondheidsrisico met verbroken verzegeling.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Heb je altijd recht op retour?

Als u spijt hebt van uw aankoop kunt u het product soms ruilen of teruggeven. Als u het via internet kocht, hebt u wettelijk het recht om uw aankoop terug te sturen. Maar als u iets in een gewone winkel kocht, mag de verkoper kiezen of u het mag ruilen. Behalve als een product te snel kapot is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Kan een winkel retour weigeren?

Dit is een gunst van de verkoper. Hij is dus niet verplicht om uw product te ruilen of geld terug te geven. De mogelijkheid om te ruilen of teruggave van uw geld moet op de kassabon staan of vermeld worden in de winkel zelf. Ook moet u voldoen aan de voorwaarden die de winkel stelt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Kun je een gebruikt artikel retourneren?

Als producten of verpakkingen beschadigd, gebruikt, vies, geïnstalleerd[2], gemonteerd of onvolledig terugkomen (en waarbij de consument wel gebruik heeft gemaakt van zijn herroepingsrecht[3]) mag je deze retouren niet weigeren en terugsturen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Nederlanders sturen bijna helft van hun online gekochte kleding weer terug

15 related questions found

Wat als retour niet wordt geaccepteerd?

Over het algemeen adviseren wij webwinkels in dit soort situaties om het artikel retour te nemen en eventueel waardevermindering toe te passen. Voor die waardevermindering moeten het product wel echt beschadigd zijn. Alleen het feit of je ze al dan niet gedragen hebt is daarbij niet voldoende.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Wat mag je retourneren?

De volgende zaken mag je NIET uitzonderen en moet je gewoon netjes retour nemen:
  • Aanbiedingen.
  • Producten die je speciaal voor de klant besteld hebt.
  • Tweedehands producten.
  • Hygiënische producten die niet met verzegeling zijn opgestuurd.
  • Producten waarvan de verpakking is geopend.
  • Producten met een beschadiging.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Heb je altijd bedenktijd?

Als u iets in een winkel koopt, geldt er geen bedenktijd. Bijvoorbeeld bij de aankoop van een bankstel of keuken. Als u het product dan niet meer wil, kan de verkoper annuleringskosten vragen. Soms staan deze annuleringskosten in uw koopovereenkomst of algemene voorwaarden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Heb je altijd recht op 14 dagen bedenktijd?

Als u iets koopt op afstand, moet de verkoper u informeren over onder andere het product en de bedenktijd. In veel gevallen krijgt u een bedenktijd van 14 dagen waarbinnen u de koop ongedaan kunt maken. Dit geldt niet bij bijvoorbeeld de aankoop van een krant, reis of maatpak.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat is niet goed geld terug garantie?

De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Hoe werkt retourrecht?

Klanten krijgen bij een koop via internet een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. U als webwinkelier bent verplicht zo'n retour te accepteren en het volledige aankoopbedrag terug te storten, ongeacht de reden die de klant opgeeft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Kun je van een aankoop af?

De wettelijke bedenktijd houdt in dat u binnen 14 dagen mag afzien van uw aankoop zonder dat u daarvoor een reden hoeft te geven. U kunt hiervoor de verkoper aanschrijven per (aangetekende) brief of per e-mail. U retourneert dan het product waarvan u wilt afzien en de verkoper dient u uw geld terug te geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rechtstelefoon.nl

Wat zijn je rechten als consument?

Rechten bij een koopovereenkomst
  • een product zonder beschadigingen;
  • een compleet product;
  • een product dat over de kwaliteiten beschikt die de verkoper heeft aangegeven;
  • vermelding door de verkoper van bijkomende kosten, zoals bezorgkosten of installatiekosten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Kan je een laptop terug brengen?

Als je iets hebt besteld bij een webwinkel, heb je vanaf de dag van ontvangst 14 dagen bedenktijd. Binnen die tijd kun je, zonder te vertellen waarom je iets wilt retourneren, afzien van je koop. Wil je een product terugsturen? Gebruik dan het modelformulier herroeping.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Welke producten worden het meest geretourneerd?

Welke producten worden nou het meest geretourneerd?
  • Kleding: 30%
  • Schoenen: 12%
  • Elektronica en huishoudelijke artikelen: 8%
  • Tassen & accessoires: 6%
  • Boeken, films & videogames: 5%
  • Cosmetica: 5%

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op returnista.nl

Wat valt er onder hygiene producten?

Kortom, het gaat over producten die vanwege hygiënische redenen naar hun aard niet meer verkocht kunnen worden nadat de verzegeling op de verpakking is verbroken. Voorbeelden zijn: onderbroeken, (hand)tandenborstels, wc-borstels en seks speeltjes.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vandiepen.com

Hoeveel dagen wettelijk retour?

De bedenktijd stopt 14 dagen nadat het product is geleverd of het contract voor een dienst is gesloten. Volgens de wet mag u tot die tijd zonder reden van de koop af. U hebt ook bedenktijd als een digitaal product gratis lijkt, maar u wel uw persoonsgegevens moet delen om het af te nemen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Heb je altijd 3 dagen bedenktijd?

Tijdens bedenktijd kosteloos afzien van koop

Na het tekenen van het koopcontract heeft u nog 3 dagen bedenktijd. De bedenktijd gaat in op de dag nadat u het koopcontract heeft ontvangen. Tijdens de bedenktijd kunt u als koper alsnog afzien van de koop. U hoeft daarvoor geen reden op te geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wie heeft recht op 3 dagen bedenktijd?

Vanaf het moment dat je als koper een getekend exemplaar van de koopovereenkomst hebt ontvangen, heb je recht op 3 dagen bedenktijd. Van dit wettelijk recht kunnen partijen niet afwijken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op herschut.nl

Is herroepen hetzelfde als retourneren?

Wat is herroepingsrecht precies? Herroepingsrecht, retourrecht, bedenktijd, recht op ontbinding… welk van deze termen ook worden gebruikt, het betekent allemaal hetzelfde. In veel gevallen kan een consument binnen veertien kalenderdagen na levering beroep doen op het herroepingsrecht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Is een bedenktijd verplicht?

Geen bedenktijd bij verkoop in winkel

Bij verkoop in een winkel geldt geen wettelijke bedenktijd. U kunt bedenktijd opnemen in uw algemene voorwaarden. U bent niet verplicht om producten te ruilen. Als de klant een product mag ruilen, moet u bij de verkoop duidelijk maken wat de voorwaarden zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ondernemersplein.kvk.nl

Wat is binnen 14 dagen?

De 14 dagen termijn werkt als volgt. Als je bijvoorbeeld op 1 maart een product binnen hebt gekregen, dan heb je tot 15 maart om 12 uur 's nachts de tijd om de overeenkomst te ontbinden. Bij de die twee weken tellen dus niet alleen werkdagen mee, maar ook weekeinden tellen mee.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op overeenkomsten.nl

Wat valt niet onder herroepingsrecht?

Denk aan alle dagverse producten zoals groente, fruit of bloemen. Op dit soort producten kan geen beroep worden gedaan om ze binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen terug te sturen. Ook hygiëne producten zoals een tandenborstel, scheerapparaat en erotische “speeltjes” vallen niet onder het herroepingsrecht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op devoordeligstedeurwaarder.nl

Hoe voorkom je retourneren?

Bied klanten de mogelijkheid om recensies te schrijven en maak deze ook zichtbaar bij het product. Door een goede en eerlijke recensie van een eerdere klant kan de nieuwe klant besluiten om voor een ander product te kiezen dat beter bij hem of haar past. Dit verkleint de kans op een retour zending.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op soapeople.com

Hoe moet je een product retourneren?

Je kunt je pakket op verschillende manieren retour sturen:
  1. Meegeven aan de bezorger. Zorg dat je een verzendlabel voor retour op je pakket hebt geplakt, en dat er geen andere labels zichtbaar zijn.
  2. Afgeven bij een PostNL-punt in jouw buurt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl