Kan je gratis retourneren?

Webwinkel mag geen kosten in rekening brengen voor een retour. De consument heeft juist het recht om producten binnen 14 dagen retour te zenden. Dit moet kosteloos kunnen. Behalve dus potentieel de kosten voor het terugsturen zelf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op charlotteslaw.nl

Heb ik recht op gratis retourneren?

Klanten krijgen bij een koop via internet een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. U als webwinkelier bent verplicht zo'n retour te accepteren en het volledige aankoopbedrag terug te storten, ongeacht de reden die de klant opgeeft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Wie betaalt de retourkosten?

Het antwoord hierop is duidelijk: ja. Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, komen de retourkosten voor jouw rekening als de webshop dit aangeeft op zijn website. Omdat enkele webshops gratis retourneren aanbieden, verwachten consumenten soms dat het retour sturen van een bestelling altijd gratis moet zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Wie moet verzendkosten betalen bij retour?

Wanneer je een beroep doet op je herroepingsrecht binnen de 14 dagen, is de verkopende partij verplicht het aankoopbedrag aan je terug te betalen. Dat betekent: prijs van het product, verzendkosten, administratiekosten, verpakkingskosten of creditcardkosten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Hoeveel kost retourneren PostNL?

Met een antwoordnummer sturen je klanten alle pakketten gratis retour. Dat levert jou meer tevreden klanten en herhaalaankopen op!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

GETEST: kan je vuile kledij terugsturen naar ZALANDO?

38 related questions found

Hoe werkt gratis retourneren?

Geen probleem, maak er simpel zelf een aan. Heb je een antwoordnummer van de afzender gekregen? Dan kost het je niks. Je kunt je verzendlabel gratis laten printen bij een PostNL-punt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat zijn de kosten van retourneren?

Webwinkel mag geen kosten in rekening brengen voor een retour. De consument heeft juist het recht om producten binnen 14 dagen retour te zenden. Dit moet kosteloos kunnen. Behalve dus potentieel de kosten voor het terugsturen zelf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op charlotteslaw.nl

Waarom retourkosten betalen?

In geval van retournering van een product zijn de retourkosten voor rekening van de koper, uit respect voor het milieu. Op die manier willen wij bewustzijn creëren voor de bezorgroutes die een pakket aflegt en zo het aantal retourzendingen tot een minimum beperken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op kaptenandson.zendesk.com

Heb je altijd recht op retour?

Als u spijt hebt van uw aankoop kunt u het product soms ruilen of teruggeven. Als u het via internet kocht, hebt u wettelijk het recht om uw aankoop terug te sturen. Maar als u iets in een gewone winkel kocht, mag de verkoper kiezen of u het mag ruilen. Behalve als een product te snel kapot is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Kan je gratis retourneren bij Zalando?

Ongedragen artikelen kunnen kosteloos binnen 100 dagen aan ons worden geretourneerd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zalando.nl

Hoeveel kost retourneren Zara?

De kosten per retouraanvraag zijn 1,95 EUR, deze worden in mindering gebracht op je terugbetaling. Als je de aankoop hebt gedaan als geregistreerde gebruiker, kun je een retournering aanvragen in de sectie Retourneringen in je account.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zara.com

Wie moet verzendkosten betalen?

Als een consument een product koopt en voor de verzending verzendkosten moet betalen, en de gehele bestelling wordt retour gezonden door de consument, moeten ook de verzendkosten terugbetaald worden. Bij een retourzending moet de webwinkel namelijk alle gemaakte kosten vergoeden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op charlotteslaw.nl

Hoe lang mag je een product terugbrengen?

Omdat u het product van te voren niet goed kunt beoordelen, heeft u bij koop op afstand een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Binnen de termijn kunt u laten weten dat u het product wilt retourneren en u krijgt dan binnen 14 dagen uw geld terug, ook de bezorgkosten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Welke producten mag je niet retourneren?

Producten die na opening niet retour kunnen, om hygiënische of gezondheidsrisico's, mogen uitgesloten worden van herroeping. Deze producten moeten dan wel verzegeld zijn. Bij niet verbroken verzegeling mogen de producten gewoon retour.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Welke producten kan je niet retourneren?

Zaken waarvan de webwinkel het retourneren door de klant mag weigeren: Maatwerk. Bederfelijke waar. Hygiënische producten of producten met gezondheidsrisico met verbroken verzegeling.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Hoe retourneer ik een artikel?

  1. Lever het pakket in bij de dichtstbijzijnde PostNL pakketpunt. Bestellingen die zijn bezorgd door DHL Express dienen ook via PostNL geretourneerd te worden.
  2. Vraag altijd om een verzendbewijs, dan heb je altijd het bewijs dat je retourzending is afgegeven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.bestseller.com

Wat als retour niet wordt geaccepteerd?

Over het algemeen adviseren wij webwinkels in dit soort situaties om het artikel retour te nemen en eventueel waardevermindering toe te passen. Voor die waardevermindering moeten het product wel echt beschadigd zijn. Alleen het feit of je ze al dan niet gedragen hebt is daarbij niet voldoende.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Kan ik nog van mijn aankoop af?

Ik heb spijt van mijn koop aan de deur of op straat

Volgens de wet heeft u 14 dagen de tijd om deze koop ongedaan te maken. Dat is de bedenktijd. De verkoper moet u over de bedenktijd vertellen vóórdat u iets koopt. U maakt de koop ongedaan met het 'herroepingsformulier' van de verkoper.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Wat gebeurt er met retour?

Bij een retour heeft een bedrijf die kosten al voor niets gemaakt. Bij een retourzending komen er opnieuw de vervoerskosten bij, een inspectie van het pakketje, netjes maken (knopen vastmaken, haren verwijderen), en het weer inpakken. In totaal kost dit Nederlandse webshops tientallen miljoenen per jaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op trouw.nl

Hoeveel procent wordt teruggestuurd?

Uit onderzoek van DPD blijkt dat maar liefst 40 procent van de aangekochte artikelen wordt teruggestuurd in de fashionbranche, terwijl het gemiddelde retourpercentage over alle branches slechts 13 procent telt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bluebirdday.nl

Kan je gratis retourneren bij Amazon?

Je retourzending is gratis als: Je hebt een onjuist, beschadigd of defect item hebt ontvangen. Je hebt de aankoop van een item onder het herroepingsrecht binnen 14 dagen hebt geannuleerd. Informatie over het herroepingsrecht vind je in de Algemene voorwaarden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op amazon.nl

Hoe voorkom je retourneren?

Bied klanten de mogelijkheid om recensies te schrijven en maak deze ook zichtbaar bij het product. Door een goede en eerlijke recensie van een eerdere klant kan de nieuwe klant besluiten om voor een ander product te kiezen dat beter bij hem of haar past. Dit verkleint de kans op een retour zending.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op soapeople.com

Hoe moet je post retourneren?

Dit doe je als volgt:
  1. Zet met pen een kruis door de adresgegevens.
  2. Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'.
  3. Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-punt.
  4. PostNL stuurt alle zendingen retour naar de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe stuur ik een DHL pakket retour?

Met het DHL retourlabel dat de webshop je heeft bezorgd via e-mail of in de verpakking kan je je bestelling eenvoudig retour sturen. Plak het retourlabel op de verpakking, verwijder oude labels en breng je pakket binnen in een DHL ServicePoint in je buurt. Wij zorgen ervoor dat het netjes terug gaat naar de verzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.be

Kan je gratis retourneren bij Bol Com?

Klanten kunnen de artikelen die ze kopen via bol.com altijd gratis retourneren. Dit geldt ook voor grote en/of zware artikelen. Bij het inrichten van jouw retourproces heb je 2 opties. Je kunt gebruik maken van de bol.com retourservice, of je kunt een eigen retourservice hanteren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op partnerplatform.bol.com