Wat te doen bij verkeerd geleverd product?

Eigenlijk is het heel simpel: een consument moet het product geleverd krijgen dat hij/zij besteld heeft. Klopt het product niet, dan moet de consument dat natuurlijk wel tijdig melden, maar vooral moet de webwinkel het product gratis omruilen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op charlotteslaw.nl

Wat te doen bij verkeerde levering?

De klant kan het product natuurlijk gewoon binnen de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen de overeenkomst ontbinden, of indien mogelijk, ruilen tegen het juiste product. Maar de klant heeft meer rechten dan alleen het zogenaamde herroepingsrecht en mag hier door de verkoper niet mee afgescheept worden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Wat zijn mijn rechten bij een afwijkend product?

Recht op nieuw product

Een ondeugdelijk product is een product dat buiten jouw schuld snel kapot is gegaan. Je hebt dan recht op gratis reparatie of een nieuw product en je bent niet verplicht een tegoedbon te accepteren. Bij een afwijkend product geldt dus dat je recht hebt op een nieuw product.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Is het wettelijk verplicht om geld terug te geven?

Als u spijt hebt van uw aankoop kunt u het product soms ruilen of teruggeven. Als u het via internet kocht, hebt u wettelijk het recht om uw aankoop terug te sturen. Maar als u iets in een gewone winkel kocht, mag de verkoper kiezen of u het mag ruilen. Behalve als een product te snel kapot is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Hoe krijg je je geld terug bij retourneren?

Als u binnen de bedenktijd het product retourneert, heeft u recht op kosteloze teruggave van de aankoopsom als u die al heeft betaald. U moet het geld zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen na de ontbinding van de koopovereenkomst terugkrijgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Slecht product geleverd maar ik krijg mijn geld niet terug | MAX Meldpunt

17 related questions found

Wat moet je doen als je je geld niet terugkrijgt?

Krijgt u het product niet binnen de afgesproken tijd? Dan kunt u de overeenkomst 'ontbinden' en uw geld terugvragen. En soms kunt u zelfs een schadevergoeding vragen. Bijvoorbeeld als de verkoper het product niet kan leveren en u het product nu duurder bij een andere verkoper moet kopen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Welke producten mag je niet retourneren?

Producten die na opening niet retour kunnen, om hygiënische of gezondheidsrisico's, mogen uitgesloten worden van herroeping. Deze producten moeten dan wel verzegeld zijn. Bij niet verbroken verzegeling mogen de producten gewoon retour.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Kan je een betaling terugvorderen?

Heb je een fout nummer ingevoerd? Vraag dan aan je bank of ze het geld kunnen terughalen. Jouw bank neemt contact op met de bank waar de ontvanger de rekening heeft. Die bank vraagt de ontvanger om het geld weer terug over te maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Kan ik geld terugvorderen?

Als u geleend geld wil terugvorderen is het van belang dat u op een of andere manier kunt bewijzen dat er een lening is afgesproken. Dat kan op papier staan, maar ook blijken uit een sms of whatsapp bericht. Het is in ieder geval altijd aan te raden een lening schriftelijk te bevestigen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op lexlawyers.nl

Kun je sale artikelen retourneren?

Sale is niet uitgezonderd van het ontbindingsrecht

Dus ook alles dat je in de uitverkoop verkoopt, moet je binnen 14 dagen nog retour nemen. Ook als het daarna voor jou onverkoopbaar is geworden omdat het nog maar één stuk uit een oude collectie is, bijvoorbeeld.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op charlotteslaw.nl

Hoe krijg ik mijn geld terug van een webwinkel?

Dit doe je schriftelijk door een brief of een mail te sturen ter attentie van het bedrijf waarbij je je beroept op je herroepingsrecht. Tevens vraag je duidelijk om je geld terug te ontvangen binnen de wettelijke termijn daarvoor van 14 dagen. Het bedrijf is verplicht om je terug te betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Welke rechten heb je als consument als blijkt dat je een ondeugdelijk product hebt gekocht?

Als uw aankoop binnen 6 maanden na de koopoverdracht gebreken vertoont, dan is het product volgens de wet ondeugdelijk sinds de verkoop. U kunt vervolgens contact opnemen met de verkoper en reparatie of vervanging vorderen. Het is dan aan de verkoper om te bewijzen dat het gebrek niet bij de koopoverdracht is ontstaan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rechtswinkelrotterdam.nl

Waar heeft de klant recht op bij een non conform product?

Een consument heeft recht op een product dat op basis van de koopovereenkomst voldoet aan de redelijke verwachtingen. Is dit niet het geval, dan moet u als verkoper het product binnen een redelijke termijn repareren of vervangen. Als verkoper mag u de consument niet naar de fabrikant van het product sturen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tebiesebeek.nl

Wie is aansprakelijk bij verzending?

De verkoper is verplicht om uw bestelling in goede staat te leveren. Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wat zijn mijn rechten als klant?

Rechten bij een koopovereenkomst
  • een product zonder beschadigingen;
  • een compleet product;
  • een product dat over de kwaliteiten beschikt die de verkoper heeft aangegeven;
  • vermelding door de verkoper van bijkomende kosten, zoals bezorgkosten of installatiekosten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Waar kan ik een klacht indienen over een webshop?

Klacht indienen tegen (online) verkoper

U kunt uw klacht indienen tegen uw (online) verkoper bij De Geschillencommissie. Check wel of uw verkoper hierbij is aangesloten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Kan je gegeven geld terugeisen?

Wanneer u dus geld heeft uitgeleend en dat geld terug wilt hebben moet u, wanneer er geen afspraken zijn gemaakt over de terugbetaling, een termijn aanhouden van zes weken. Degene die het geld van u heeft geleend moet zes weken de tijd krijgen om het terug te betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rechtdoor.nl

Hoe kan ik een betaling ongedaan maken ING?

Terugboeken (storneren) in de app

Log in op je app. Tik op de afschrijving van de betreffende Betaalrekening. Kies onderaan 'Terugboeken' en volg de stappen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Kun je een Paypal betaling terughalen?

Ga als volgt te werk om een betaling terug te betalen: Ga naar je activiteit. Selecteer de betaling die u wilt terugbetalen en klik op Een terugbetaling uitvoeren. Voer het bedrag in dat u wilt terugbetalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op paypal.com

Kan ik een overboeking ongedaan maken Rabobank?

Jazeker, dat kan. Je kunt het bedrag zelf online binnen 8 weken terughalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Hoe retourneer ik een artikel?

  1. Lever het pakket in bij de dichtstbijzijnde PostNL pakketpunt. Bestellingen die zijn bezorgd door DHL Express dienen ook via PostNL geretourneerd te worden.
  2. Vraag altijd om een verzendbewijs, dan heb je altijd het bewijs dat je retourzending is afgegeven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.bestseller.com

Hoeveel kost het om een pakket terug te sturen?

Heb je een retourlabel ontvangen of geprint? Of heb je een digitale code voor retour ontvangen? Stuur je pakket direct en gratis terug.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe lang mag je een product terugbrengen?

Als je iets hebt besteld bij een webwinkel, heb je vanaf de dag van ontvangst 14 dagen bedenktijd. Binnen die tijd kun je, zonder te vertellen waarom je iets wilt retourneren, afzien van je koop.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Kan een bestelling geannuleerd worden?

Heb je iets gekocht, maar heb je er achteraf spijt van? Dan kun je in sommige gevallen de aankoop annuleren. Een online bestelling annuleren mag altijd. Je hebt namelijk een wettelijke bedenktijd van 14 dagen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op agajuristen.nl

Hoelang mag een bedrijf doen over terugbetaling?

Hoe is dit wettelijk geregeld? Volgens de wet moet u het aankoopbedrag (inclusief bezorgkosten) terugbetalen binnen veertien dagen na het ontbinden van de overeenkomst. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl