Wie is verantwoordelijk voor kwijtraken pakket Marktplaats?

Als het niet aankomt is de verantwoordelijkheid voor de koper want die had moeten verzoeken om per pakketpost te versturen, want dan is het standaard verzekerd tot 500 euro. Als het niet aankomt, is het de verantwoordelijkheid van de verkoper en niet van de koper.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Wie is verantwoordelijk voor verloren pakket particulier?

Alleen als uw buren daadwerkelijk voor ontvangst hebben getekend, draagt u zelf als koper het risico vanaf het moment dat uw bestelling is bezorgd. Hebben uw buren niets getekend en is uw pakket kwijt? Dan is de verkoper verantwoordelijk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wie is verantwoordelijk bij zoekraken pakket?

Raakt het pakket zoek, dan hangen je rechten af van wat er staat in de advertentietekst. Staat daarin dat de verkoper het product verzendt of bezorgt, dan draagt die het risico. Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wie is verantwoordelijk voor verzending Marktplaats?

Zegt de verkoper in de advertentie dat hij het product verzendt of bezorgt? Dan is het risico voor de verkoper. Als het misgaat, moet hij het aankoopbedrag terugbetalen of een nieuw product verzenden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Wat gebeurt er als PostNL je pakket kwijt raakt?

Neem dan eerst contact op met die winkel als je pakje is zoekgeraakt. De webshop is jouw eerste aanspreekpunt en moet zorgen voor een oplossing. De verzender kan na jouw melding in conclaaf met het postbedrijf, zodat zij een onderzoek naar jouw verdwenen pakketje kunnen opstarten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Pakket versturen? Zo werkt het | Helpende handjes | PostNL

34 related questions found

Is PostNL aansprakelijk voor schade?

Koninklijke PostNL is op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade en/of kosten van de Afzender als gevolg van de (tijdelijke) niet beschikbaarheid van de track & trace functionaliteit.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat moet je doen als je pakket kwijt is?

Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren. Je kunt uiteraard zelf contact zoeken met het post- of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt. Aan de hand van die gegevens kun je meer te weten komen over de status van je pakket.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Kan je je geld terug krijgen als je bent opgelicht Marktplaats?

Krijg ik mijn geld terug bij oplichting? Heb je voor een product betaald maar niet ontvangen? Wij kunnen er helaas niet voor zorgen dat je het geld dan terugkrijgt. Ook spelen wij geen rol in schadebemiddeling tussen kopers en verkopers.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op help.marktplaats.nl

Heb je garantie als je iets via Marktplaats koopt?

Heb ik recht op garantie als ik een product tweedehands heb gekocht/cadeau heb gekregen? Ja, dat heb je. Wanneer je een product cadeau hebt gekregen, tweedehands hebt gekocht, of bijvoorbeeld hebt geruild op een veiling of marktplaats, dan neem je ook de bijbehorende rechten en plichten van die aankoop over.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Is Marktplaats verzekerd?

2022•Knowledge. Met Kopersbescherming kun je als koper zorgeloos en veilig handelen. Voor 5% van het afgesproken aankoopbedrag sluit je de Kopersbescherming af. De verkoper krijgt pas betaald als je het afgesproken product hebt ontvangen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op help.marktplaats.nl

Wie is verantwoordelijk voor het beschadigd van mijn pakket?

Ontstaan er beschadigingen tijdens het vervoer naar de verkoper of komt het product niet aan? Dan bent u daarvoor aansprakelijk. Afhankelijk van de waarde van het product kan het daarom verstandig zijn om het product aangetekend of verzekerd te verzenden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op achmearechtsbijstand.nl

Wie draagt risico bij verzenden?

De hoofdregel is dat het risico voor de koper is 'van de aflevering af' (art. 7:10 BW). Dit betekent doorgaans dat de verkoper het risico draagt tot aan het moment van bezorging, ofwel het moment dat de koper de zaak feitelijk in zijn bezit krijgt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Wie is verantwoordelijk voor een retour?

Wie is er verantwoordelijk voor de retourzending? Wanneer het product u niet bevalt en u stuurt het terug, dan is dat op uw kosten en voor uw risico. Ook wanneer u een antwoordnummer van de verkoper gebruikt. Komt het product beschadigd aan bij de verkoper, dan kan de verkoper een schadevergoeding vragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op achmearechtsbijstand.nl

Wie is verantwoordelijk verkoper?

Bij verkoop van bedrijf aan consument is het simpel: de verkoper is aansprakelijk, dat staat letterlijk in de wet (art. 7:11 BW). Maar bij verkoop tussen consumenten onderling (art. 7:9 BW) staat er niet meer dan dat de verkoper moet zorgen dat de gekochte zaak wordt afgeleverd bij de koper.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op blog.iusmentis.com

Wat moet je doen als je bestelling niet geleverd wordt?

Schrijf de verkoper een brief of e-mail waarin u om de levering vraagt. Zet daarin binnen welke tijd u het product wilt hebben. Hebt u het product daarna nog steeds niet ontvangen? Dan kun u de overeenkomst alsnog ontbinden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Hoe lang duurt een onderzoek van PostNL?

We streven er naar binnen vijf werkdagen het onderzoek in behandeling te nemen. De afzender wordt vervolgens geïnformeerd over de status van het onderzoek.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op twitter.com

Wat gebeurt er als je opgelicht wordt op Marktplaats?

Als je zelf opgelicht bent, kan je aangifte doen bij de politie. Dit kan je doen via het Meldpunt Internetoplichting. Dan ontvangt Marktplaats ook deel van de aangifte, waarna ze mogelijk acties kunnen ondernemen. Zoals gezegd moet je voor de aangifte zoveel mogelijk informatie hebben verzameld.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op advocaatzoeken.nl

Hoe niet opgelicht worden op Marktplaats?

Controleer voordat je geld overmaakt of de (bank)gegevens bekend zijn bij de politie. Probeer persoonlijk met de (ver)koper af te spreken. Zo wordt de kans op oplichting kleiner.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op help.marktplaats.nl

Wat doet Marktplaats met klachten?

Marktplaats zal klachten zorgvuldig in overweging nemen en, voor zover de klacht daar om vraagt, terugkoppeling geven aan de Gebruiker die heeft geklaagd. Wij zullen ernaar streven binnen 14 dagen na het indienen van de klacht te reageren. Over de verdere details van de af-handeling zullen wij jou informeren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op help.marktplaats.nl

Kan je opgelicht worden via Marktplaats gelijk oversteken?

Risico op oplichting: niet honderd procent veilig

Het idee achter Gelijk Oversteken is dat betalingen tijdelijk op een tussenrekening worden geparkeerd. Dat moest de kans op oplichting verkleinen, want pas zodra de koper aangeeft dat het product ontvangen is, krijgt de verkoper het geld gestort.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Kan je je geld terug krijgen als je bent opgelicht?

Krijg ik mijn geld terug? De kans dat je je geld terug krijgt is erg klein. Als de zaak door de politie wordt behandeld, dan bepaalt de rechter of het geld terugbetaald moeten worden. Maar meestal heeft de oplichter het geld al opgemaakt voordat je het eindelijk kunt terugkrijgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vraaghetdepolitie.nl

Wat te doen als je opgelicht wordt?

Meld het bij de fraudehelpdesk. Doe aangifte van oplichting en fraude bij de politie. Bel 0900 - 8844 of meld het online op politie.nl. Als je anoniem een melding wilt doen van fraude, waarvan je niet zelf het slachtoffer bent, kun je bellen naar Meld Misdaad Anoniem op 0800 - 7000.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat als je retour pakket niet aankomt?

'Als een pakket zoek raakt, dan moet de verzender klagen bij de vervoerder. Er kan dan onderzoek worden ingesteld en zo nodig kan de consument schadeloos worden gesteld door de vervoerder, indien hij het pakket verzekerd heeft verzonden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Doen alsof je pakket niet hebt ontvangen?

Als de koper zegt dat hij zijn bestelling niet heeft ontvangen en je als verkoper geen ondertekend bewijs kunt overhandigen dat het pakket wel is ontvangen, moet je het pakket dus wettelijk gezien nogmaals versturen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Wat te doen als je buren je pakketje niet geven?

Als u niet wilt dat uw pakket bij de buren wordt afgegeven, dan kan de afzender dit aangeven. Een particuliere afzender kan de tekst 'alleen huisadres' op het pakket schrijven en een bedrijf zal dit elektronisch aan ons doorgeven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl