Hoe kan ik mijn pakket volgen zonder barcode?

Meld je aan bij https://jouw.postnl.nl . Je krijgt een overzicht te zien van alle pakketten die naar jouw adres gestuurd worden, zonder dat je een track en tracecode hoeft in te geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op startpagina.nl

Heeft elk pakket een track en trace-code?

Heb je het pakket (of aangetekende post) verstuurd bij een PostNL-punt? Dan heb je een verzendbewijs gekregen met daarop de track & trace-code. Heb je zelf een verzendlabel aangemaakt op postnl.nl? Dan ontvang je een e-mail met daarin de track & trace-code.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe traceer je een pakket?

Hoe werkt track & trace?
  1. Pak je barcode erbij. Je vindt je code op het verzendbewijs of bijvoorbeeld in de e-mail van de webshop waar je een aankoop hebt gedaan.
  2. Voer je barcode in op track & trace. Vul de barcode in zonder spaties. ...
  3. Vul de postcode in. Vul vervolgens de postcode van de ontvanger in.
  4. Klik op 'Zoeken'

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Kan ik zien of er een pakket naar mij onderweg is?

Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoeveel cijfers track en trace PostNL?

Het trackingnummer van PostNL dient te bestaan uit 13 cijfers met twee hoofdletters ervoor, gevolgd door een 9-cijferig nummer en eindigend op NL (Nederlandse ISO-code).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ship24.com

Pakket versturen? Zo werkt het | Helpende handjes | PostNL

16 related questions found

Hoe kom ik aan een track en trace-code?

Je vindt die code op het verzendbewijs of bijvoorbeeld in de e-mail van de online winkel waar je een aankoop hebt gedaan. Vul de barcode in. Dit nummer begint meestal met '3S' of '2S' en bevat verder een combinatie van cijfers en letters.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waar is mijn pakket van PostNL?

Controleer de status van je pakket

Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waar blijft mijn pakket?

Met track & trace check je dag en nacht waar je DHL pakket is en wanneer je het kunt verwachten. Je hoeft enkel je zendingnummer en je postcode in te voeren. Kreeg je een notificatie over een pakje dat onderweg is? Dan kan je via de e-mail rechtstreeks doorklikken naar de track & trace pagina van je zending.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.be

Hoelang is mijn pakje onderweg?

Binnen de Benelux bezorgen wij in de regel binnen de 24 tot 48 uur. Voor verdere bestemmingen is de overkomstduur langer.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.be

Hoe lang duurt het om een pakketje te ontvangen?

We bezorgen pakketten normaal gesproken op de eerstvolgende bezorgdag (maandag t/m zaterdag), maar altijd binnen 2 bezorgdagen. Op track & trace en in je PostNL-app vind je de laatste informatie over je pakket.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Is track en trace gratis?

De track and trace informatie is waardevol voor transporteurs. Het verkregen inzicht leidt tot meer bewustwording en verantwoordelijkheidsbesef. Deze uitkomst resulteert in een aanzienlijke kostenbesparing. En, de applicatie is nu eenvoudig, en nagenoeg kosteloos, beschikbaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op delaatstemeter.nl

Kan mijn pakket niet traceren DHL?

Waarom werkt mijn traceernummer/ID niet? Zorg dat u het juiste traceernummer in de juiste indeling hebt ingevoerd (elders op deze site vindt u uitleg en voorbeelden van nationale en internationale traceernummers). Als uw traceer-ID niet werkt, neemt u contact op met uw expediteur of webwinkel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhl.com

Heeft DHL altijd track en trace?

Met track en trace volg je elk pakketje op de voet. Het enige dat je nodig hebt is je zendingsnummer, dus zorg dat je dat bij de hand hebt. Deze service is standaard voor elke pakketsoort die je met DHL verstuurt, behalve voor brievenbuspakketten naar het buitenland.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Wat gebeurt er als PostNL je pakket kwijt raakt?

Neem dan eerst contact op met die winkel als je pakje is zoekgeraakt. De webshop is jouw eerste aanspreekpunt en moet zorgen voor een oplossing. De verzender kan na jouw melding in conclaaf met het postbedrijf, zodat zij een onderzoek naar jouw verdwenen pakketje kunnen opstarten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Wat moet je doen als je verzendbewijs kwijt bent?

Als je zelf een verzendetiket in een Postkantoor of PostPunt koopt, kan je om een Afgiftebewijs vragen en de oorspronkelijke afzender daarvan een kopie bezorgen. Via de optie 'Ontvangstbewijs' kan je online en in je Postkantoor of PostPunt ook om een ontvangstbevestiging via sms of e-mail vragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bpost.be

Hoe lang blijft een pakket bij een PostNL punt?

PostNL bewaart jouw pakket maximaal 7 dagen. Als je binnen die tijd jouw pakket niet hebt afgehaald, dan wordt jouw pakket teruggestuurd naar ons.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op marterwinkel.nl

Hoe lang blijft pakket in sorteercentrum?

Maximaal 7 dagen. Zodra het pakket is bezorgd, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we een herinnering.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Wat betekent onderweg voor bezorging?

ONDERWEG: Bezorgen is onderweg

Jouw bestelling is het sorteerproces doorlopen, heeft het distrubutiecentrum verlaten en is meegegeven aan de juiste postbezorger (de postbode dus, niet de pakketbezorger).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op chocstar.nl

Wat betekent bezorger is onderweg?

Verwacht je post met track & trace of een pakket maar staat de status nog op 'Bezorger is onderweg? ' Dan heeft de bezorger helaas wat vertraging. Dit kan komen door drukte onderweg. Of door slecht weer.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wie is verantwoordelijk voor het verliezen van een pakket?

Hebben uw buren niets getekend en is uw pakket kwijt? Dan is de verkoper verantwoordelijk. Heeft u bij uw bestelling aangegeven dat uw pakketje bij de buren mag worden bezorgd en is uw pakket kwijt? Ook dan geldt of er wel of niet is getekend voor ontvangst.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wat als ik mijn pakket niet heb ontvangen?

Als je dus niks hebt ontvangen moet de webwinkelier in actie komen. Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren. Je kunt uiteraard zelf contact zoeken met het post- of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Wat gebeurt als een pakket niet Ontvang wordt?

Controleer de status van je pakket of post met track & trace

Of open de PostNL-app op je telefoon. Meestal krijg je de track & trace-code van de afzender, bijvoorbeeld via een bevestigingse-mail. Ben jij de afzender? Dan vind je de track & trace-code op het verzendbewijs dat je krijgt van het PostNL-punt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wie is verantwoordelijk bij zoekraken pakket?

Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden. Vermeldt de advertentie dat je het artikel moet ophalen en vraag je als koper toch om het op te sturen, dan is dit voor eigen risico.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Waar vind ik niet thuis code?

Dan krijg je nog wel een niet-thuisbriefje: bij medische post, cadeaus of relatiegeschenken, officiële poststukken (zoals van een notaris) en pakketjes die via een PostNL-punt zijn verstuurd. Op dit briefje staat een 'niet-thuiscode'. Met deze code kun je op track & trace zien waar je je pakket kunt ophalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waarom is mijn pakket vertraagd PostNL?

Er is iets misgegaan waardoor we de zending niet volgens plan konden bezorgen. Dit gebeurt héél soms bij onverwacht grote drukte. Als je nu kijkt op track & trace, vind je daar het juiste bezorgmoment.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl