Wie is verantwoordelijk voor het pakket?

De verkoper is verplicht om uw bestelling in goede staat te leveren. Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wie is verantwoordelijk bij zoekraken pakket?

Raakt het pakket zoek, dan hangen je rechten af van wat er staat in de advertentietekst. Staat daarin dat de verkoper het product verzendt of bezorgt, dan draagt die het risico. Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat moet je doen als je pakket niet ontvangen?

Als een pakket of brief niet bij u is bezorgd, neemt u contact op met de verzender. Bijvoorbeeld de webwinkel waar u iets hebt besteld. Hebt u zelf iets verstuurd wat niet is aangekomen? Neem dan contact op met het postbedrijf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat gebeurt er als PostNL je pakket kwijt raakt?

Neem dan eerst contact op met die winkel als je pakje is zoekgeraakt. De webshop is jouw eerste aanspreekpunt en moet zorgen voor een oplossing. De verzender kan na jouw melding in conclaaf met het postbedrijf, zodat zij een onderzoek naar jouw verdwenen pakketje kunnen opstarten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Is PostNL aansprakelijk voor schade?

Koninklijke PostNL is op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade en/of kosten van de Afzender als gevolg van de (tijdelijke) niet beschikbaarheid van de track & trace functionaliteit.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wie is verantwoordelijk voor kosten uitvaart?

37 related questions found

Waar is mijn pakket gebleven?

Controleer de status van je pakket

Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wie betaald als pakket niet aankomt?

Het antwoord is in feite heel eenvoudig: de winkelier is verantwoordelijk en is verplicht om jou de aankoopprijs terug te betalen. Ook als de fout bij het bezorgbedrijf ligt of je buren het pakketje achterhouden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op duic.nl

Waar wordt je pakket bezorgd als je niet thuis bent?

Niemand thuis bij het bezorgen van je pakket? Dan geven we het af bij de buren of bij een PostNL-punt. Met de track & trace-code zie je waar je het pakket kunt ophalen. Als we je e-mailadres hebben ontvangen van de verzender, dan krijg je een bericht over waar je pakket is bezorgd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wie is verantwoordelijk voor kwijtraken pakket Marktplaats?

Als het niet aankomt is de verantwoordelijkheid voor de koper want die had moeten verzoeken om per pakketpost te versturen, want dan is het standaard verzekerd tot 500 euro. Als het niet aankomt, is het de verantwoordelijkheid van de verkoper en niet van de koper.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Wie draagt risico bij verzending?

De hoofdregel is dat het risico voor de koper is 'van de aflevering af' (art. 7:10 BW). Dit betekent doorgaans dat de verkoper het risico draagt tot aan het moment van bezorging, ofwel het moment dat de koper de zaak feitelijk in zijn bezit krijgt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Wat te doen met verkeerd bezorgd pakket?

In de meeste gevallen kunt u dan het beste contact opnemen met de leverancier. Zij zorgen er dan voor dat het pakket alsnog op het juiste adres terecht komt. Maak het pakket of de post nooit open, dat is namelijk in strijd met de privacywetgeving.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op maxvandaag.nl

Wie is verantwoordelijk verkoper?

Bij verkoop van bedrijf aan consument is het simpel: de verkoper is aansprakelijk, dat staat letterlijk in de wet (art. 7:11 BW). Maar bij verkoop tussen consumenten onderling (art. 7:9 BW) staat er niet meer dan dat de verkoper moet zorgen dat de gekochte zaak wordt afgeleverd bij de koper.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op blog.iusmentis.com

Kan je je geld terug krijgen als je bent opgelicht Marktplaats?

Krijg ik mijn geld terug bij oplichting? Heb je voor een product betaald maar niet ontvangen? Wij kunnen er helaas niet voor zorgen dat je het geld dan terugkrijgt. Ook spelen wij geen rol in schadebemiddeling tussen kopers en verkopers.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op help.marktplaats.nl

Wie is verantwoordelijk voor een retour?

Wie is er verantwoordelijk voor de retourzending? Wanneer het product u niet bevalt en u stuurt het terug, dan is dat op uw kosten en voor uw risico. Ook wanneer u een antwoordnummer van de verkoper gebruikt. Komt het product beschadigd aan bij de verkoper, dan kan de verkoper een schadevergoeding vragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op achmearechtsbijstand.nl

Is mijn pakket bij de buren bezorgd?

In deze situatie geldt: - Heb jij als klant niets aangegeven over bezorging bij de buren? Dan is en blijft de verzender, de webwinkelier, verantwoordelijk voor de levering. Ook als het product zoek is na bezorging bij je buren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Wat doet DHL als er niemand thuis is?

Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan bezorgen we je pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint dichtbij. We laten een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je via track en trace zien waar je pakket wordt bezorgd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Waarom staat er bezorgd maar niet ontvangen?

Goede kans dat de zending bij de buren is bezorgd. Dit doen we altijd als we een pakket niet bij je thuis kunnen bezorgen. De zending kan natuurlijk ook in ontvangst zijn genomen door een huisgenoot. De bezorger laat in dat geval een kaartje achter waarop staat op welk adres het pakket is bezorgd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat te doen als pakket niet aankomt DHL?

Neem gerust contact met ons op via chat. Wat betekent de track en trace status 'zending nog niet ontvangen of verwerkt'? Als je pakket in track en trace deze status heeft, hebben wij je pakket nog niet ontvangen van de verzender, of moet deze nog worden gescand. Hou track en trace of de Mijn DHL app in de gaten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Hoe een pakje traceren?

U kan uw pakje online volgen via Track & Trace of de My bpost app. Als u een account bij bpost hebt, volgt u uw pakje ook in de verzendtool van bpost. U hebt daarvoor het barcodenummer of de referentie van uw pakje nodig.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bpost.be

Kan ik PostNL aanklagen?

Klacht indienen als ontvanger post

En heeft u die niet of te laat ontvangen? Vraag de verzender dan om een klacht in te dienen bij het postbedrijf. U kunt ook zelf een klacht indienen bij het postbedrijf. Hiervoor kunt u gebruik maken van de voorbeeldbrief Klacht aan postbedrijf als ontvanger op Consuwijzer.nl.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Kan je opgelicht worden via Marktplaats gelijk oversteken?

Risico op oplichting: niet honderd procent veilig

Het idee achter Gelijk Oversteken is dat betalingen tijdelijk op een tussenrekening worden geparkeerd. Dat moest de kans op oplichting verkleinen, want pas zodra de koper aangeeft dat het product ontvangen is, krijgt de verkoper het geld gestort.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Hoe kun je zien of iemand betrouwbaar is op Marktplaats?

Twijfel je over de betrouwbaarheid van een verkoper? Kijk dan of je zijn/haar gegevens op Google kunt vinden. Ook kun je het telefoon- en bankrekeningnummer via het Meldpunt Internetoplichting controleren. Wees alert bij verkopers uit het buitenland.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op help.marktplaats.nl

Wat te doen als je opgelicht wordt?

Meld het bij de fraudehelpdesk. Doe aangifte van oplichting en fraude bij de politie. Bel 0900 - 8844 of meld het online op politie.nl. Als je anoniem een melding wilt doen van fraude, waarvan je niet zelf het slachtoffer bent, kun je bellen naar Meld Misdaad Anoniem op 0800 - 7000.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Kan een verkoper zich nog bedenken?

De verkoper kan afzien van de verkoop. De rechtbank beslist of de verkoper een gegronde reden heeft om de verkoop te annuleren. Wanneer dat niet het geval blijkt te zijn, kan de rechtbank de verkoper dwingen tot verkoop. Anders moet de verkoper bij ontbinden van het compromis een schadevergoeding betalen aan de koper.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op oximo.be

Hoe lang is verkoper aansprakelijk voor verborgen gebreken?

Als verkoper blijf je aansprakelijk voor gebreken gedurende twee jaar nadat de koper het gebrek heeft gemeld, of redelijkerwijs had kunnen melden. De koper kan die termijn steeds verlengen door de verkoper eraan te herinneren dat hij hem aansprakelijk houdt voor het gebrek.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dommerholt.nl